Fascinerend gedicht.

Ik ben helemaal fan van de gedichten van Plint. Zo heb je posters, raamgedichten, snikgedichten, memoblokjes.. van alles van Plint! Ontzettend leuk om te hebben. Ik heb twee verzamelbundels van alle Plintgedichten en soms als ik ‘s avonds niet kan slapen, dan pak ik die boekjes. Dan ga ik rustig wegdromen in de poëzie. Op mijn raam hangt een raamgedicht van Martin Bril. Ooit heb ik dat gedicht eens gekregen voor mijn verjaardag en iedere keer dat ik het weer lees ben ik gefascineerd. Hoe ontzettend knap Martin Bril dat gedicht eigenlijk heeft geschreven. En de een na laatste zin van het gedicht knoop ik dondersgoed in mijn oren.. ”De kunst is zo te leven dat het je overkomt..”

Kunst

Wat we willen:
Momenten
Van helderheid
Of beter nog: van grote
Klaarheid

Schaars zijn die momenten
En ook nog goed verborgen

Zoeken heeft dus
Nauwelijks zin, maar
Vinden wel

De kunst is zo te leven
Dat het je overkomt

Die klaarheid, af en toe

Uit: Verzameld werk. Gedichten.
© Amsterdam, 2002.

Geef een reactie

